Την Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2015 ο Aϊ-Βασίλης ήρθε στο σχολείο μας και χάρισε χαρά σε μικρούς και μεγάλους!
Τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης φτιάξαμε βάφλες και μπισκοτολούκουμα και ο Αϊ-Βασίλης κέρασε όλα τα παιδιά του σχολείου μας.
Τα παιδιά της Β’ τάξης απήγγειλαν χριστουγεννιάτικα ποιήματα.
Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης μαζί με τη δασκάλα της μουσικής κ.Γκιντίκα Ελευθερία έπαιξαν μουσική και τραγούδησαν τα κάλαντα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΠΑΖΑΡΙ
Το καθιερωμένο χριστουγεννιάτικο παζάρι πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 17 και την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015.
Χαρούμενες φωνές πλημμύρισαν τους διαδρόμους του σχολείου μας δίνοντας γιορτινή ατμόσφαιρα.
Αξίζει ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στα παιδιά όλων των τάξεων που διέθεσαν μέρος των χρημάτων που συγκέντρωσαν για φιλανθρωπικό σκοπό.
ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015 ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΥΠΕΡΟΧΑ!
ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΤΡΟΥΦΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ».
ΦΥΣΙΚΑ ΔΟΚΙΜΑΣΑΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ!
ΗΤΑΝ ΝΟΣΤΙΜΟΤΑΤΑ!!
Τρίτη 17 Νοέμβρη
Ημέρα μνήμης
Δεν ξεχνάμε τον αγώνα και τη θυσία σας
Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015
Ο κ. Ορφανίδης Θεόδωρος Γραμματέας του Συλλόγου Φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης επισκέφθηκε σήμερα το σχολείο μας. Μας έκανε μια εντυπωσιακή παρουσίαση.
Τον ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο που μας αφιέρωσε. Επίσης τον ευχαριστούμε που μας επέτρεψε να αναρτήσουμε την παρουσίαση στο blog της τάξης μας.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ-ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ(κάνω κλικ)
Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015
Η γιατρός κ. Τζένη Κούρτη επισκέφθηκε το σχολείο μας και μίλησε στα παιδιά της ΣΤ τάξης για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος.
Την ευχαριστούμε πολύ για την παρουσίαση.
Τα παιδιά με τη δασκάλα της μουσικής κ.Γκιντίκα Ελευθερία
Όταν η μουσικός εμπνέει και η μουσική γίνεται έμπνευση
28 Οκτωβρίου 1940
Ημέρα μνήμης
Το ηρωικό «ΟΧΙ» των Ελλήνων στην Ιταλία
Μια ταινία την οποία αξίζει να παρακολουθήσετε!
Ο Κωνσταντίνος Χατζηασεμίδης, μαθητής του τμήματος ΣΤ3, φιλοτέχνησε τις παρακάτω υπέροχες γελοιογραφίες.
Όλοι συγκινηθήκαμε διαβάζοντας το κείμενο του Θανάση Παπαποστόλου, μαθητή του ΣΤ3 «Μέρες πολέμου».
Συγχαρητήρια, Θανάση!
ΜΕΡΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥ
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940
Το πρωί με ξύπνησαν σειρήνες που ούρλιαζαν και καμπάνες που χτυπούσαν. Εγώ στην αρχή νόμιζα ότι ήταν όνειρο δηλαδή ότι χτυπούσαν πολλά ξυπνητήρια για το σχολείο! Μετά όμως άκουσα δυνατά το ραδιόφωνο να λέει : «Εδώ ραδιοφωνικός σταθμός Αθηνών , Έλληνες κυρήσσεται πόλεμος με τους Ιταλούς!
Στην αρχή , δεν τρόμαξα τόσο , γιατί το περίμεναν αρκετοί Έλληνες αυτό μετά το μεγάλο και ηρωικό << ΟΧΙ >>. Από την άλλη πλευρά , σκέφτηκα ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάει ο μπαμπάς μου στον πόλεμο. Έτσι γρήγορα κατέβηκα στην κουζίνα και είδα την μαμά μου να κλαίει. Επίσης , τότε κατάλαβα ότι από το πρωί ο Ιωάννης Μεταξάς είχε προετοιμάσει το στρατό. Γι’ αυτό εγώ με τη μαμά μου αποχαιρετήσαμε τον μπαμπά , που έβαζε τη στολή του κι έφευγε για τον πόλεμο.
Οι γέροι ήθελαν κι αυτοί να πάρουν μέρος στη μάχη. Σαν τον κυρ-Μανώλη , που κάθε μέρα μαλώνει με τον κυρ-Βασίλη.
Εμείς τα παιδιά , τώρα που ήρθαν οι Ιταλοί πεινάμε πάρα πολύ και καθημερινά μαλώνουμε μικροί , μεγάλοι ακόμα και οι φίλοι. Οι μανάδες μας αποσχολούνται πολύ στο να στέλνουν εφόδια και να πλέκουν ρούχα για τους στρατιώτες.
Μας ξυπνάνε κάθε μέρα για το σχολείο. Δεν έχουμε πολλά κέφια για να πάμε και κάθε μέρα δεν πάμε με όρεξη. Επίσης στο σχολείο δεν ενδιαφερόμαστε για τα διαλείμματα και ούτε εκδρομές πάμε. Τέλος, ξέχασα να πω ότι (κάθε μέρα) μαλώνουμε και στα συσσίτια για τη σειρά. Το φαγήτο που μας δίνουν είναι φασόλαδα χωρίς λάδι και αλάτι. Σκέτο νερό !!!
Κατά τη διάρκεια του Ελληνοϊταλικού πολέμου , οι Ιταλοί μας ζήλευαν για τις νίκες γι’ αυτό απαγόρευσαν στους στρατιώτες να κυκλοφορούν με την στολή τους. Όσο οι Έλληνες αντιστέκονταν , οι Ιταλοί υποχωρούσαν. Έτσι ζήτησαν βοήθεια από τους Γερμανούς. Τότε άρχισαν τα χρόνια της κατοχής. Τα τέσσερα μαύρα χρόνια της κατοχής !!
Μάλιστα οι Γερμανοί στις 27 Απριλίου του 1941 ύψωσαν στην Ακρόπολη το << Λάβαρο της Βίας >>.
Κατά τη διάρκεια της κατοχής ο κόσμος και πάλι πεινούσε. Κάποιοι Έλληνες προδότες , όμως είχαν καλές σχέσεις με τους Γερμανούς , για να μην πεινάσουν οι ίδιοι. Επίσης ο μπαμπάς ενός φίλου μου είναι εκδότης εφημερίδας και οι Γερμανοί τον αναγκάζουν να μην γράφει την αλήθεια. Εμείς όμως που δεν μας βλέπουν , εγώ με έναν φίλο μου και κάποιους άλλους, μοιράζουμε αντιστασιακά φυλλάδια και εφημερίδες που γράφουν την αλήθεια.
Τώρα , έχει μια βδομάδα που γύρισαν τον μπαμπά μου σκοτωμένο, οι φαντάροι , και η μαμά δεν είναι αρκετά καλά. Εγώ προσπαθώ όσο μπορώ να το ξεχάσω. Καθημερινά στο σχολείο όλοι τη λίγη όρεξη που είχαμε τώρα την χάσαμε. Εγώ πάω νυσταγμένος και ταλαιπωρημένος , επειδή κάθε βράδυ μοιράζω φυλλάδια, αλλά δεν πειράζει. Όλα τα παιδιά είμαστε κοκαλωμένα με φουσκωμένες κοιλιές. Ίσως είναι τα πιο δύσκολα χρόνια στην Ελλάδα. Μα γιατί πρέπει να τα περάσουμε εμείς; Μπορεί ο Θεός να επέλεξε εμάς γιατί είμαστε γενναίοι. Πάντως φαίνεται πως δεν θα διαρκέσει για πολύ αυτό. Καθημερινά μπορεί να σκοτώνεται κόσμος , αλλά δεν θα τα καταφέρουν. Μάλιστα , τώρα ψάχνουν κι εμάς για τα φυλλάδια και τις εφημερίδες. Γι’ αυτό σήμερα, το βράδυ θα πάω να μοιράσω φυλλάδια και στη γειτονιά που κάθονται δύο Γερμανοί στρατιώτες.
Το πρωί δεν πήγα σχολείο. Ήμουν πολύ στεναχωρημένος. Χθες το βράδυ είδαμε με τον φίλο μου να περνάει ένα τάνκ και πετάξαμε πέτρες στις ρόδες του. Είχαμε τόσο καλό σημάδι , που το χαλάσαμε και δεν μπορούσε να προχωρήσει ! Εκείνη τη στιγμή πήγε ένας Γερμανός και είπε κάτι στα γερμανικά. Τότε βγήκε ο φίλος μου και τον κορόιδεψε. Έτσι ο Γερμανός γύρισε και τον πυροβόλησε στο μέτωπό του. Εκείνη τη στιγμή ο Γερμανός είδε κι εμένα. Όταν με κοίταξε , εγώ πανικοβλήθηκα και έφυγα.
Παρόλο που έχουν γίνει όλα αυτά , για ακόμη μια φορά οι Έλληνες και πάλι αντιστέκονται. Μετά από τρία χρόνια οι Έλληνες δεν το βάζουν κάτω! Έχουμε ξεσηκωθεί, μα ούτε οι Γερμανοί δεν τα παρατάνε εύκολα. Σήμερα έγινε η πιο σπουδαία μάχη.
Η Γερμανία είχε να αντιμετωπίσει την Σοβιετική Ένωση. Ήρθε η πρώτη ήττα της Γερμανίας ! Σιγά σιγά αρχίζει να χάνεται η δύναμη του Ναζιστικού κόμματος του Αδόλφου Χίτλερ. Γι’ αυτό και οι Έλληνες αρχίζουν και πάλι την αντίσταση και κάθε μέρα καταφέρνουν όλο και περισσότερα.
Πάντως έχουν περάσει 4 χρόνια και άσπρη μέρα δεν είδαμε , με ακρίβεια έχουν περάσει 1.262 νύχτες. Ακόμα όμως περιμένουμε κάθε πρωί στην ουρά για ένα κατσαρολάκι νερό με φασόλια. Δεν είναι φαΐ που μας αρέσει και έχουμε όρεξη να φάμε, αλλά υποχρεωτικά από το να μην φάμε τίποτα το προτιμούμε χίλιες φορές.
Σήμερα το πρωί ξύπνησα και όλα ήταν σαν ένα όνειρο. Όλοι ζητωκραυγάζαν , φώναζαν και τραγουδούσαν τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας με τις σημαίες. Μετά πήγα κι εγώ. Βγαίναμε και χορεύαμε έξω στους δρόμους. Επιτέλους ήρθε η απελευθέρωση της Ελλάδας !!!!
Είμαι πολύ περήφανος που ζω σε αυτή τη χώρα . Αυτός ο λαός είναι πεισματάρης ! Έχει περάσει τόσα και τόσα και δεν το βάζει κάτω.
Χαίρομαι πολύ που ο μπαμπάς μου θυσιάστηκε για την Ελλάδα!!
Θανάσης Παπαποστόλου
Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015
Ημέρα εορτασμού του Μακεδονικού Αγώνα
Σήμερα στο σχολείο μας παρακολουθήσαμε μια εξαιρετική παρουσίαση από τον δάσκαλο κ.Χαριτίδη Ηρακλή για τον Μακεδονικό Αγώνα. Ταυτόχρονα ανατρέξαμε και σε στιγμιότυπα από τα παρακάτω βίντεο.
Αξίζει να αφιερώσετε λίγο από το χρόνο σας για να τα παρακολουθήσετε.
https://www.youtube.com/embed/v6rCjwl0cMs?rel=0&controls=0&showinfo=0«>http://
https://www.youtube.com/embed/tsinfTJWLXI?rel=0&controls=0&showinfo=0«>http://
5 Οκτωβρίου 2015
Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού
Το σχολείο μας για δεύτερη χρονιά διοργάνωσε τη δράση «Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ποδήλατο».
Τα παιδιά των τριών τελευταίων τάξεων (Δ’, Ε’, ΣΤ’) και οι δάσκαλοι, -ες φορέσαμε τα κράνη μας και απολαύσαμε την υπέροχη βόλτα στους δρόμους της πόλης μας.Φτάσαμε μέχρι το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής και κυκλοφορήσαμε στους δρόμους του τηρώντας τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.
Δίπλα μας, όπως πάντα, οι γονείς και η τροχαία βοήθησαν στην ομαλή και ασφαλή πραγματοποίηση της δράσης. Τους ευχαριστούμε!
Το πρώτο κουδούνι σε λίγο χτυπά!!!
Μια καινούργια σχολική χρονιά ξεκινά, ένα ταξίδι στη γνώση γεμάτο εμπειρίες.
Αγαπημένα μου παιδιά, σας καλωσορίζω για ακόμα μια χρονιά στο σχολείο μας.
Σας εύχομαι τη φετινή χρονιά να κερδίσετε γνώσεις, εμπειρίες, αγάπη για τη ζωή και τον συνάνθρωπό σας και να τοποθετήσετε ένα ακόμα στέρεο λιθαράκι στο χτίσιμο της προσωπικότητάς σας.
Με πολλή αγάπη η δασκάλα σας!!!
Τετάρτη 27 Μαΐου 2015
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Μηχανιώνας διοργανώνει τη δράση: «Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ποδήλατο».
Στη δράση συμμετέχει ο Ολυμπιονίκης Ποδηλατοδρομίας του Σίδνεϋ Κλεάνθης Μπάργκος. Τον ευχαριστούμε!
Τα παιδιά και οι δάσκαλοι/ες παίρνουν τα ποδήλατά τους, φορούν τα κράνη τους και βγαίνουν βόλτα στους δρόμους της πόλης.
Αρωγοί στη δράση μας, όπως πάντα, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. Τους ευχαριστούμε!
Τα παιδιά της Ε’ τάξης συμμετέχουν στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση
της Actionaid
27 Απριλίου – 3 Μαΐου 2015
Τα παιδιά στέλνουν το δικό τους μήνυμα:
Εάν όλοι πηγαίναμε σχολείο, ο κόσμο μας θα ήταν πιο ΦΩΤΕΙΝΟΣ!
Η λέξη μας μαζί με τη φωτογραφία μας ταξιδεύει μέχρι τη Ν.Υόρκη, όπου τον Σεπτέμβριο του 2015 πρόκειται να πραγματοποιηθεί στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών(ΟΗΕ) ειδική σύσκεψη για την ανάπτυξη, με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή οι ευχές θα γίνουν πραγματικότητα.
1 Μαΐου – Εργατική Πρωτομαγιά
30 Απριλίου – Ημέρα δράσης
Τα παιδιά του σχολείου μας συγκεντρώνουν τρόφιμα για το Χαμόγελο του Παιδιού και στέλνουν το δικό τους μήνυμα:
ΣΤΗΡΙΖΩ
22 Απριλίου – Παγκόσμια ημέρα Γης
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!
2 Απριλίου
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Σήμερα γιορτάσαμε την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου με έναν ξεχωριστό τρόπο. Καλέσαμε τις συγγραφείς του βιβλίου «ΕΦΗΜΕΡΟ – Ακολουθώντας το νόημα της ζωής» κ. Παπαδανιήλ Ελπίδα και Καραγιάννη Ελένη. Η εμπειρία αυτή ήταν μοναδική, καθώς τα παιδιά με τη βοήθεια των συγγραφέων προσέγγισαν με έναν ευχάριστο τρόπο τα μηνύματα που περνά το βιβλίο στους μικρούς αναγνώστες.
Ευχαριστούμε πολύ τις κυρίες Παπαδανιήλ Ελπίδα και Καραγιάννη Ελένη!
Φωτογραφίες από την παρουσίαση του βιβλίου
Οι ζωγραφιές των παιδιών εμπνευσμένες από το βιβλίο
Η εργασία των παιδιών για το βιβλίο
Με την προσμονή του καλοκαιριού, ας ταξιδέψουμε σε έναν φανταστικό βυθό!
http://cdn.abowman.com/widgets/fish/fish.swf?up_fishColor10=4067F4&up_numFish=10&up_backgroundImage=http://api.ning.com/files/5nuU3x3D*Je4hKYyn2D2q7qzOaXpBuaCuDVpILDnFDprSWvWOX7HmRyytz4tTDLHHwcvv9re22txAiHREZ5Ti*nZe4lk4ci2/IMG_0058.JPG&up_foodColor=FCB347&up_fishColor6=F440DC&up_backgroundColor=287EE0&up_fishColor5=F44049&up_fishColor3=F4E540&up_fishColor4=40F4BE&up_fishColor8=F4409D&up_fishColor1=70F440&up_fishName=Fish&up_fishColor2=F4407F&up_fishColor9=F47640&up_fishColor7=F4AF40&«>
25η Μαρτίου 1821
Χρήστος Λεοντής «Καντάτα Ελευθερίας» ένας ύμνος στον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία (Διονύσιος Σολωμός, Μακρυγιάννη, Ρήγας Φεραίος)
Τσάμικος, Νίκος Γκάτσος – Μάνος Χατζηδάκις
Άκρα του τάφου σιωπή, Διονύσιος Σολωμός – Γιάννης Μαρκόπουλος
Ο Θούριος του Ρήγα Φεραίου από τον Νίκο Ξυλούρη
21η ΜΑΡΤΙΟΥ: Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού
Μερικά πολύ ενδιαφέροντα βίντεο για τις φυλετικές διακρίσεις και τον ρατσισμό
21η ΜΑΡΤΙΟΥ: Παγκόσμια ημέρα για το σύνδρομο Down
21η ΜΑΡΤΙΟΥ: Παγκόσμια ημέρα ποίησης
Ας ακούσουμε ένα από τα αγάπημένα μας τραγούδια σε στίχους του Νίκου Γκάτσου και μουσική του Μάνου Χατζηδάκι, «Ο Κεμάλ»
6 Μαρτίου – Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Ζωγραφίζουμε και στέλνουμε το δικό μας μήνυμα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Καλό μήνα!
Καλωσορίζουμε τον Μάρτιο και περιμένουμε με ανυπομονησία τα πρώτα σημάδια της άνοιξης.
Δένουμε στο χέρι μας κόκκινη κλωστή και τηρούμε το έθιμο.
Κόκκινη κλωστή δεμένη… στο χέρι βάζουμε σήμερα πρώτη ημέρα του Μαρτίου – Τι δείχνει το έθιμο
Ο Μάρτης ή Μαρτιά είναι ένα παμπάλαιο έθιμο, με βαλκανική διασπορά. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια.
Οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων έδεναν μια κλωστή, την Κρόκη, στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι.
Από τη 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον Μάρτη ή Μαρτιά. Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Τον φτιάχνουν την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι.
Σε μερικές περιοχές ο Μάρτης φοριέται στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού σαν δαχτυλίδι για να μην σκοντάφτει ο κάτοχός του. Το βραχιολάκι αυτό το βγάζουν στο τέλος του μήνα, ή το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να τον πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους.
Το έθιμο του Μάρτη γιορτάζεται ίδιο και απαράλλαχτο στα Σκόπια με την ονομασία Μάρτινκα και στην Αλβανία ως Βερόρε. Οι κάτοικοι των δυο γειτονικών μας χωρών φορούν βραχιόλια από κόκκινη και άσπρη κλωστή για να μην τους «πιάσει» ο ήλιος, τα οποία και βγάζουν στα τέλη του μήνα ή όταν δουν το πρώτο χελιδόνι. Άλλοι πάλι, δένουν τον Μάρτη σε κάποιο καρποφόρο δέντρο, ώστε να του χαρίσουν ανθοφορία, ενώ μερικοί τον τοποθετούν κάτω από μια πέτρα κι αν την επόμενη ημέρα βρουν δίπλα της ένα σκουλήκι, σημαίνει ότι η υπόλοιπη χρονιά θα είναι πολύ καλή.
Τηρώντας παραδόσεις και έθιμα αιώνων, οι Βούλγαροι, την πρώτη ημέρα του Μάρτη, φορούν στο πέτο τους στολίδια φτιαγμένα από άσπρες και κόκκινες κλωστές που αποκαλούνται Μαρτενίτσα. Σε ορισμένες περιοχές της Βουλγαρίας, οι κάτοικοι τοποθετούν έξω από τα σπίτια τους ένα κομμάτι κόκκινου υφάσματος για να μην τους «κάψει η γιαγιά Μάρτα» (Μπάμπα Μάρτα, στα βουλγαρικά), που είναι η θηλυκή προσωποποίηση του μήνα Μάρτη. Η Μαρτενίτσα λειτουργεί στη συνείδηση του βουλγαρικού λαού ως φυλαχτό, το οποίο μάλιστα είθισται να προσφέρεται ως δώρο μεταξύ των μελών της οικογένειας, συνοδευόμενο από ευχές για υγεία και ευημερία.
Το ασπροκόκκινο στολίδι της 1ης του Μάρτη φέρει στα ρουμανικά την ονομασία Μαρτιζόρ. Η κόκκινη κλωστή συμβολίζει την αγάπη για το ωραίο και η άσπρη την αγνότητα του φυτού χιονόφιλος, που ανθίζει τον Μάρτιο και είναι στενά συνδεδεμένο με αρκετά έθιμα και παραδόσεις της Ρουμανίας. Σύμφωνα με την μυθολογία, ο Θεός – Ήλιος μεταμορφώθηκε σε νεαρό άνδρα και κατέβηκε στη Γη για να πάρει μέρος σε μια γιορτή. Τον απήγαγε, όμως, ένας δράκος, με αποτέλεσμα να χαθεί και να βυθιστεί ο κόσμος στο σκοτάδι.
Μια ημέρα ένας νεαρός, μαζί με τους συντρόφους του σκότωσε τον δράκο και απελευθέρωσε τον Ήλιο, φέροντας την άνοιξη. Ο νεαρός έχασε τη ζωή του και το αίμα του -λέει ο μύθος- έβαψε κόκκινο το χιόνι. Από τότε, συνηθίζεται την 1η του Μάρτη όλοι οι νεαροί να πλέκουν το «Μαρτισόρ», με κόκκινη κλωστή που συμβολίζει το αίμα του νεαρού άνδρα και την αγάπη προς τη θυσία και άσπρη που συμβολίζει την αγνότητα.
Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου
Το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης έρχεται στο σχολείο μας!
Τους ευχαριστούμε. Περάσαμε υπέροχα!
Μαθαίνω περισσότερα για το Ολυμπιακό Μουσείο
Σαρακοστιανό πρωινό
Ζωγραφίσαμε την κυρα-Σαρακοστή.
ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!!!
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ
Ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων επιφύλασσε φέτος μια ευχάριστη έκπληξη για τα παιδιά. Έψησε σουβλάκια, τα οποία και πρόσφερε στους μαθητές. Χορός, μουσική και το παραδοσιακό γαϊτανάκι συνόδευσαν το γευστικότατο φαγητό.
Συγχαρητήρια στον μαθητή μας Μουδάνιαλη Στέργιο, ο οποίος συμμετείχε στους κολυμβητικούς αγώνες που πραγματοποιήθηκαν στη Νάουσα στις 8-2-2015. Οι επιδόσεις του ήταν εξαιρετικές. Μπράβο Στέργιο, συνέχισε έτσι!
Τρίτη 10 Φεβρουαρίου
«Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015»
Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου
Έστω και για λίγο απολαύσαμε τις νιφάδες του χιονιού
ΤΕΤΑΡΤΗ 21 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2015
ΣΗΜΕΡΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΤΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ.
Οι πρώτες εντυπώσεις των παιδιών ήταν θετικές!
1ος Όμιλος (Α’ τάξη και Β΄τάξη)
Πειράματα
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!
ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2015!!!
ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΧΡΟΝΟ.
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΣ ΚΡΑΤΗΣΕ ΣΥΝΡΟΦΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΘΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΩΔΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ!
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 23 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2014 ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΤΟ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΠΑΖΑΡΙ.
Στους διαδρόμους του σχολείου μας η κάθε τάξη έστησε το δικό της πάγκο με παιχνίδια και βιβλία που έφεραν τα παιδιά. Χαρούμενες φωνές και γέλια αντηχούσαν σε όλους τους διαδρόμους. Πολλές τάξεις δημιούργησαν όμορφες χριστουγεννιάτικες κατασκευές τις οποίες πούλησαν σε πολύ καλές τιμές…
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΖΕΜΕΝΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΝ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΓΛΩΣΣΕΣ (ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ).
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2014 ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΥΠΕΡΟΧΑ!
ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΡΟΥΦΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ».
ΑΠΟΛΑΥΣΑΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΓΕΥΣΤΙΚΑ ΤΡΟΥΦΑΚΙΑ!!!
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΜΕ ΟΜΟΡΦΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΧΑΡΙΣΑΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ.
ΜΕ ΧΑΡΑ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ Ε3 ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΠΑΙΔΙΑ, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!
ΟΤΑΝ Η ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΔΕΝ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ!
ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΩΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ…
3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Στήβεν Χώκινγκ (κάνω κλικ για περισσότερες πληροφορίες)
Το 1962 οι γιατροί πληροφόρησαν τον Χώκινγκ ότι έπασχε από μια ασθένεια του νευρομυϊκού συστήματος και ότι του απέμεναν μόνο 2 χρόνια ζωής. Ωστόσο, εκείνος έγινε ένας εξαίρετος ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Καίμπριτζ και επίτιμο μέλος του Conville and Cauius College.Τα έργα του κυρίως εκλαϊκευτικά της φυσικής επιστήμης έχουν εκδοθεί σε δεκάδες εκδόσεις σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα το περίφημο Το Χρονικό του Χρόνου, που ανατρέπει τα γνωστά ως τώρα δεδομένα για τις συμπαντικές αρχές,καθώς και προβάλλει απόψεις που κάνουν το ευρύτερο κοινό να δει τον κόσμο από διαφορετική οπτική γωνία. Η ασθένεια του (αμυοτροφική πλάγια σκλήρυνση) η οποία διαγνώστηκε όταν ήταν 21 ετών, προχωρά σταδιακά. Αρχικά παρέλυσαν οι κινητικοί του μύες και στη συνέχεια
οι μύες του προσώπου του κάνοντας την ομιλία του δυσνόητη σε πρώτη φάση και
μετέπειτα παρεμποδίζοντας την πλήρως. Σήμερα μιλά μέσω ενός συστήματος παραγωγής τεχνητής ομιλίας, κινώντας τους μύες στο μάγουλό του μπορεί να εισαγάγει τα γράμματα της αλφαβήτου σ΄έναν φορητό υπολογιστή, ο οποίος στη συνέχεια προφέρει τα γράμματα ένα ένα προσομοιώνοντας πραγματική ομιλία. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί μια τεχνολογία πρόβλεψης των λέξεων (παρόμοια με αυτή πολλών κινητών τηλεφώνων) έτσι ο Χόκινγκ γράφει τουλάχιστον τα τρία πρώτα γράμματα κάθε λέξης και μετά επιλέγει από μια λίστα πιθανών συνδυασμών. Μετά από αρκετά χρόνια χρήσης του συστήματος μιλά με αρκετά γρήγορο ρυθμό ώστε να μπορεί να δίνει διαλέξεις και να συζητά.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘ. ΝΙΚΟΥ ΚΡ. ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡ.
ΚΥΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος είναι ένας εικοσιοκτάχρονος νέος παραπληγικός από παιδί, απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής πανεπιστημίου Αθηνών.
Αριστούχος στο Γυμνάσιο, έχασε τη σημαία γιατί όπως του είπαν… δεν ήταν αρτιμελής.
«Δεν είμαι άτομο με ειδικές ανάγκες. Είμαι ανάπηρος. Θέλω να μου μιλάτε και να με κοιτάζετε στα μάτια» είπε στους δημοσιογράφους, όταν έγινε γνωστό το θέμα.
Αριστούχος μπήκε στην Ιατρική Αθηνών χωρίς να κουνά τα χέρια του, με ένα τσιπάκι κολλημένο ανάμεσα στα φρύδια του. Με δικό του ποντίκι, χειρίζεται τον υπολογιστή του και μέσα από αυτόν διαβάζει τα ηλεκτρονικά του βιβλία.
Όνειρό του είναι να γίνει ψυχίατρος και να συνεισφέρει στον άνθρωπο και στη επιστήμη, μέσα από τη δική του εμπειρία.
«ΙΑΤΡΟΣ ΑΝΗΡ ΠΟΛΛΩΝ ΑΞΙΩΝ…»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΕΛΙΟΥ Κ.
Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (κάνω κλικ για περισσότερες πληροφορίες)
Ο Μπετόβεν γεννήθηκε στη Βόννη το 1770. Η ακριβής ημερομηνία γέννησής του δεν είναι γνωστή, όμως βαπτίστηκε στις 17 Δεκεμβρίου. Καταγόταν από μουσική οικογένεια. Ένα πό τα σημαντικότερα και το πιο τραγικό γεγονός της ζωής του απότέλεσε η κώφωσή του. Άρχισε να χάνει την ακοή του στα 26 του χρόνια. Ο Μπετόβεν πέθανε στις 26 Μαρτίου του 1827.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘ. ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ Μ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΣ ΚΟΝ.
Στίβι Γουόντερ(κάνω κλικ για περισσότερες πληροφορίες)
Ο Στίβι Γουόντερ γεννήθηκε τυφλός. Δείχνοντας εξαιρετική δύναμη ψυχής ξεπέρασε τους περιορισμούς και στα 11 του χρόνια είχε ήδη συμβόλαιο με μια από τις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρίες. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του κέρδισε 22 βραβεία GRAMMY.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΗ ΑΝΤΩΝΗ ΜΠ.
Άλμπερτ Αϊνστάιν (κάνω κλικ για περισσότερες πληροφορίες)
Άτομα με αναπηρία
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Μια τόσο μεγάλη μορφή παγκοσμίως στον τομέα της Φυσικής δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις.
Ο Αϊνστάιν θεωρείται ότι ανήκε στην ομάδα των ατόμων με σύνδρομο Asperger και παράλληλα αποτελεί το λαμπρότερο παράδειγμα ατόμου με δυσλεξία που έφτασε σε τέτοια επίπεδα διανόησης.
Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν (γερμ.: Albert Einstein, Ουλμ 14 Μαρτίου 1879 – Πρίνστον 18 Απριλίου 1955) ήταν φυσικός γερμανοεβραϊκής καταγωγής, ο οποίος έχει βραβευθεί με το Νόμπελ Φυσικής. Είναι ο θεμελιωτής της Θεωρίας της Σχετικότητας και από πολλούς θεωρείται ο σημαντικότερος επιστήμονας του 20ού αιώνα. Γεννήθηκε στο Ουλμ (Ulm) της Γερμανίας. Σπούδασε στo ETH Ζυρίχης (Πολυτεχνική Ακαδημία της Ζυρίχης) στην Ελβετία όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία τέσσερα χρόνια σπουδών στη Φυσική. Μετά την αποφοίτησή του, το 1900, πήρε την ελβετική υπηκοότητα, δούλεψε για δύο μήνες ως καθηγητής μαθηματικών και το 1902 προσλήφθηκε ως εξεταστής στο Ελβετικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών στη Βέρνη. Το 1921 τιμήθηκε με το βραβείο Νόμπελ «για τη συμβολή του στη θεωρητική φυσική, και για την εξήγηση του φωτοηλεκτρικού φαινομένου» Το 1940 πολιτογραφήθηκε Αμερικανός.
Το 1952 του προτάθηκε η προεδρία του νεοσύστατου τότε κράτους του Ισραήλ, την οποία αρνήθηκε για διάφορους λόγους.
Απεβίωσε στο Πρίνστον του Νιού Τζέρσεϊ στις 18 Απριλίου του 1955.Έργο[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Του απονεμήθηκε το βραβείο Νόμπελ το 1921.
Το 1903 παντρεύτηκε την συμφοιτήτριά του Μίλεβα Μάριτς, με την οποία απέκτησε δύο παιδιά, τον Χανς Άλμπερτ και τον Έντουαρτ, ενώ είχε αποκτήσει με την ίδια και μια κόρη τη Λίζερλ, που η τύχη της αγνοείται. Το 1919, μετά το διαζύγιό του με την Μίλεβα, παντρεύτηκε την ξαδέλφη του, Έλσα. Αξίζει να σημειωθεί[Η ουδετερότητα αμφισβητείται] ότι ο Άλμπερτ Αϊνστάιν είχε υποσχεθεί στην πρώτη σύζυγό του, Μίλεβα Μάριτς, ότι αν του έδινε το διαζύγιο, θα της έδινε τα χρήματα που θα εξασφάλιζε από το βραβείο Νόμπελ, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν γι’ αυτήν και για την ανατροφή των παιδιών τους.
Εκτός από την αγάπη του για τη φυσική, αγαπούσε επίσης και τη μουσική καθώς έπαιζε και βιολί.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘ. ΝΤΑΛΛΑ ΡΑΦΑΗΛ
Έλεν Κέλερ (κάνω κλικ για περισσότερες πληροφορίες)
«Αν είναι αλήθεια ότι το βιολί είναι το τελειότερο μουσικό όργανο, τότε τα Ελληνικά είναι το βιολί της σκέψης». Λόγια βαρύνοντα μιας ξεχωριστής γυναίκας του προηγούμενου αιώνα, η οποία έμεινε γνωστή στην ιστορία αφενός για τη δύναμη της θέλησής της – γεννήθηκε τυφλή και κωφάλαλη, αλλά κατάφερε να γίνει σπουδαία συγγραφέας και αγωνίστρια – αφετέρου για τον αδιαπραγμάτευτο φιλελληνισμό της.
Η Έλεν Άνταμς Κέλλερ ( 27 Ιουνίου 1880 – 1 Ιουνίου 1968 ) γεννήθηκε στο κτήμα Άιβι Γκριν στην Τασκάμπια της Αλαμπάμα από τους Άρθουρ και την Κέτι Κέλερ, με καταγωγή από τη Γερμανία. Η Κέλερ δεν γεννήθηκε τυφλή και κωφάλαλη- αυτό έγινε μετά τους 19 μήνες και αφού απέκτησε μια ασθένεια που πιθανότατα ήταν οστρακιά ή μηνιγγίτιδα. Έκτοτε, η μόνη της παρέα ήταν η Μάρθα Ουάσινγκτον, η εξάχρονη κόρη του μάγειρα, που μπόρεσε να δημιουργήσει μια νοηματική γλώσσα γι’ αυτήν , στην ηλικία των επτά ήξερε εξήντα νοήματα για να επικοινωνεί με την οικογένειά της. Σύμφωνα με τον σοβιετικό κωφάλαλο και τυφλό ψυχολόγο Meshcheryakov, η φιλία της Μάρθα και η διδασκαλία της ήταν ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της Κέλερ. Οι γονείς της την πήγαν στο Ινστιτούτο Τυφλών της Βοστώνης, όπου την ανέλαβε η 20χρονη παιδαγωγός Άννα Σάλιβαν . Η μεγάλη υπέρβαση συνέβη τον Απρίλιο του 1888 όταν η Κέλερ κατάλαβε πως οι κινήσεις που έκανε η δασκάλα της στο ένα χέρι, ενώ στο άλλο έτρεχε κρύο νερό, συμβόλιζαν τη λέξη «νερό». Η Ελεν, ενθουσιασμένη, ζήτησε από την εκπαιδεύτριά της να της μάθει και άλλα ονόματα. Έμαθε τη νοηματική γλώσσα , γερμανικά , γαλλικά , ελληνικά και λατινικά . Ήταν το πρώτο άτομο με κώφωση και τύφλωση που αποφοίτησε από πανεπιστήμιο το 1914 . Έγραψε 12 βιβλία και έμεινε στην ιστορία ως ένα άτομο που κατάφερε να νικήσει την μοίρα της. Όπως έλεγε άλλωστε:
«Η αισιοδοξία είναι η πίστη που οδηγεί στην επιτυχία. Τίποτε δεν μπορεί να γίνει χωρίς ελπίδα και αυτοπεποίθηση» .
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘ. ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΜΟΥΔ.
Εντγκάρ Ντεγκά (κάνω κλικ για περισσότερες πληροφορίες)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘ. ΜΑΡΙΑΣ ΜΟΣΚ.
Ρέι Τσαρλς Ρόμπινσον (κάνω κλικ για περισσότερες πληροφορίες)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘ. ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΛΙΒ.
Ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΜΟΥ ΠΑΠΠΟΥΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘ. ΗΛΙΑ ΤΟΥΛ.
ΕΡΙΚ ΑΜΠΙΝΤΑΛ (κάνω κλικ για περισσότερες πληροφορίες)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘ. ΣΩΤΗΡΗ ΚΑΤΣ.
1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1913
Ήταν Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 1913. Η Κρήτη ολόκληρη γιόρταζε την επιστροφή της στο «σώμα» της Ελλάδας. Αιώνες σκλαβιάς, επαναστάσεις, ποταμοί αίματος, χιλιάδες άνθρωποι αυτοθυσία στο βωμό της ελευθερίας… Η ιστορία γύριζε σελίδα. Το νησί, μετά και την 15ετή περίοδο «αυτονομίας», που εγκαθιδρύθηκε μετά την επανάσταση του 1897 και τις φοβερές σφαγές των χριστιανών του Ηρακλείου, στις 25 Αυγούστου 1898 (η αυτόνομη Κρητική Πολιτεία ήταν, στην ουσία, μορφή διεθνούς κατοχής, ταυτόχρονα με ζωντανή την επικυριαρχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, για ένα μεγάλο διάστημα), ενωνόταν με την Ελλάδα. Την πρώτη ημέρα του Δεκεμβρίου του 1913 υψώθηκε στο φρούριο του Φιρκά, στα Χανιά, η ελληνική σημαία, παρουσία του βασιλιά της Ελλάδας Κωνσταντίνου, του πρωθυπουργού Ελευθερίου Βενιζέλου και της πολιτικής ηγεσίας της Κρήτης. Η Κρήτη ήταν πλέον τμήμα της ελληνικής επικράτειας.( πηγή: ΠΑΤΡΙΣ – Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΜΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ)
25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΜΙΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛύρΑυλο, ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ
20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ
ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ Η 17 ΝΟΕΜΒΡΗ
1973 ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. ΚΥΡΙΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΤΟΥΣ:
ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ
ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΠΟΥ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΚΑΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ.
ΣΗΜΕΡΑ 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΔΡΑΚΟΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η ΔΡΑΚΟΠΑΡΕΑ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η Δρακοσυμμορία πηγαίνει στη Νέα Μηχανιώνα, όπου έχει φίλο τον χοντρούλη Μουντζούρα. Αφού διέλυσαν την Αττική, ήρθε η σειρά της Νέας Μηχανιώνας.
-Βρε Μουντζούρα, δεν διέλυσες ακόμα τη Μηχανιώνα;
-Όχι, γιατί κάθε φορά ο ανόητος ο Σαπούνας τα καταστρέφει όλα. Σκουπίδι να βρει το μαζεύει, γράφιτι να δει το σβήνει. Τι σόι δράκος είναι αυτός;
-Ναι, αλλά αυτός ο δράκος δεν μπορεί να μας σταματήσει όλους μαζί;
– Όχι!
– Τότε ακούστε το σχέδιό μου: στην αρχή θα τον δελεάσει ο Μουντζούρας και μετά εμείς θα του επιθετούμε από πίσω.
– Τέλεια.
Μετά από λίγη ώρα…
– Ε, Σαπούνα, έλα να δεις το βρωμοέργο μου.
– Βρωμιά; Δεν θα υπάρχει άλλο πια!
– Τώρα επίθεση όλοι μαζί.
– Καλά το φαντάστηκα.
– Ε;
– Κυρία Μπουγάδα, κυρία Χλωρίνη, δόκτωρ Πλυντήριο και κυρία σφουγγαρίστρα ας τους πλύνουμε μέχρι «θανάτου». Όλοι μαζί θα νικήσουμε!
– Φεύγουμε, φεύγουμε, φεύγουμε…
– Μπράβο ομάδα. Πάμε να πιούμε ένα σαπουνοποτό;
-Ναι!!!
Σήμερα 17 Οκτωβρίου ακούσαμε ομιλία από το δάσκαλο του σχολείου μας κύριο Μουλαρά Παναγιώτη για τον Μακεδονικό Αγώνα. Τιμήσαμε όλους τους Μακεδονομάχους και τον Παύλο Μελά, ο οποίος έχασε τη ζωή του στις 13 Οκτωβρίου του 1904 μαχόμενος για την απελευθέρωση της Μακεδονίας.
Σε όλη την Ελλάδα η ημέρα Μακεδονικού Αγώνα θα εορταστεί την Κυριακή 19 Οκτωβρίου.
Σήμερα 16 Οκτωβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα διατροφής
Τον Οκτώβριο του 1980 η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ καθιέρωσε την 16η Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής με κύριο στόχο τον περιορισμό της πείνας στον πλανήτη.
Σήμερα η πείνα απειλεί περισσότερο από 800 εκατομμύρια ανθρώπους στον πλανήτη και ο υποσιτισμός, η διατροφική ανασφάλεια, οι άθλιες συνθήκες υγιεινής και ο περιορισμός της βιοποικιλότητας είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των υπό ανάπτυξη χωρών.
Αντίθετα στις ανεπτυγμένες χώρες το πρόβλημα της παχυσαρκίας απειλεί την υγεία εκατομμυρίων πολιτών. Η εντατικοποίηση του πρωτογενούς τομέα της παραγωγής γεωργικών προϊόντων ζωικής και φυτικής προέλευσης, η ραγδαία ανάπτυξη τεχνολογιών μεταποίησης και συντήρησης τροφίμων και η υπερκατανάλωση «βιομηχανοποιημένων τροφίμων», δημιούργησαν καινούργια πρότυπα διατροφής και διαφοροποίησαν σημαντικά τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων.
Δεν παραλείπουμε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ να προσέχουμε τη διατροφή μας, γιατί είμαστε ό,τι τρώμε!
Στις 12 Οκτωβρίου 1944 η πατρίδα μας ελευθερώθηκε από τους Γερμανούς κατακτητές.
Πλήθος κόσμου ξεχύθηκε στους δρόμους της πρωτεύουσας, γιορτάζοντας την απελευθέρωσή της. Ήταν 12 Οκτωβρίου 1944 και η γερμανική κατοχή είχε τελειώσει. «Βρήκαμε τους δρόμους γεμάτους από ανθρώπους σε τόσο πυκνή διάταξη που το αμάξι μας προχωρούσε σπρώχνοντας με δυσκολία», θυμόταν ένας Γερμανός αξιωματούχος που εγκατέλειπε την πόλη την ημέρα εκείνη. Ήδη, από νωρίς το βράδυ, μικρά γερμανικά στρατεύματα είχαν αρχίσει να υποχωρούν προς το Βορρά. Στις 06:30 το πρωί άρχισε η αποχώρηση. Το τέλος της γερμανικής κατοχής σήμανε και ουσιαστικά με την υποστολή της ναζιστικής σημαίας από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης από έναν στρατιώτη στις 09:15.
Οι δρόμοι της πρωτεύουσας πλημμύρισαν με χιλιάδες ανθρώπους οι οποίοι κρατούσαν στα χέρια τους ελληνικές σημαίες. Ένα τρελό πανηγύρι στήθηκε.
Την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου το σχολείο μας καταδικάζει τον ρατσισμό.
Μιλά για το δικαίωμα στη διαφορετικότητα.
Όλα τα παιδιά της τάξης μας φέρνουμε στο μυαλό μας τη ΤΖΙΤΖΙΜΙΤΖΙΧΙΤΖΙΡΙΑ, τη θεατρική παράσταση που ανεβάσαμε τη σχολική χρονιά 2013-2014,
έναν ύμνο στο δικαίωμα της διαφορετικότητας.
ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ, ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ!
Τραγούδια
Μακάρι να ήταν κάθε μέρα Τσικνοπέμπτη! ❤ ❤ ❤ ❤ ❤
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Στέργιο συγχαριτήρια! 🙂
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
ΑΠΕΙΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-) 🙂 🙂 >3 >3 >3
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Ναι πάρα πολλά! ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
super ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ 🙂 🙂 🙂 🙂
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Τόσα πολλά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 😉 ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
ναι τόσα πολλά
🙂
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Κυρία Άννα ενθουσιάστηκα με τον ΛύρΑυλο! Αυτοί οι άνθρωποι θα κουράστηκαν πολύ για να το πετύχουν αυτό!!!!!!
Μου αρέσει!Μου αρέσει!