Και ξαφνικά το κόκκινο… χάθηκε!
Ξεκινήσαμε μια πασχαλινή ιστορία και τη στέλνουμε ταξίδι μέχρι τη Λάρισα για να την συνεχίσουν τα παιδιά του Ολοήμερου Νηπ. Γόννων Λάρισας.
Μια ταινία την οποία αξίζει να παρακολουθήσετε!
ΜΕΡΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥ
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940
Το πρωί με ξύπνησαν σειρήνες που ούρλιαζαν και καμπάνες που χτυπούσαν. Εγώ στην αρχή νόμιζα ότι ήταν όνειρο δηλαδή ότι χτυπούσαν πολλά ξυπνητήρια για το σχολείο! Μετά όμως άκουσα δυνατά το ραδιόφωνο να λέει : «Εδώ ραδιοφωνικός σταθμός Αθηνών , Έλληνες κυρήσσεται πόλεμος με τους Ιταλούς!
Στην αρχή , δεν τρόμαξα τόσο , γιατί το περίμεναν αρκετοί Έλληνες αυτό μετά το μεγάλο και ηρωικό << ΟΧΙ >>. Από την άλλη πλευρά , σκέφτηκα ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάει ο μπαμπάς μου στον πόλεμο. Έτσι γρήγορα κατέβηκα στην κουζίνα και είδα την μαμά μου να κλαίει. Επίσης , τότε κατάλαβα ότι από το πρωί ο Ιωάννης Μεταξάς είχε προετοιμάσει το στρατό. Γι’ αυτό εγώ με τη μαμά μου αποχαιρετήσαμε τον μπαμπά , που έβαζε τη στολή του κι έφευγε για τον πόλεμο.
Οι γέροι ήθελαν κι αυτοί να πάρουν μέρος στη μάχη. Σαν τον κυρ-Μανώλη , που κάθε μέρα μαλώνει με τον κυρ-Βασίλη.
Εμείς τα παιδιά , τώρα που ήρθαν οι Ιταλοί πεινάμε πάρα πολύ και καθημερινά μαλώνουμε μικροί , μεγάλοι ακόμα και οι φίλοι. Οι μανάδες μας αποσχολούνται πολύ στο να στέλνουν εφόδια και να πλέκουν ρούχα για τους στρατιώτες.
Μας ξυπνάνε κάθε μέρα για το σχολείο. Δεν έχουμε πολλά κέφια για να πάμε και κάθε μέρα δεν πάμε με όρεξη. Επίσης στο σχολείο δεν ενδιαφερόμαστε για τα διαλείμματα και ούτε εκδρομές πάμε. Τέλος, ξέχασα να πω ότι (κάθε μέρα) μαλώνουμε και στα συσσίτια για τη σειρά. Το φαγήτο που μας δίνουν είναι φασόλαδα χωρίς λάδι και αλάτι. Σκέτο νερό !!!
Κατά τη διάρκεια του Ελληνοϊταλικού πολέμου , οι Ιταλοί μας ζήλευαν για τις νίκες γι’ αυτό απαγόρευσαν στους στρατιώτες να κυκλοφορούν με την στολή τους. Όσο οι Έλληνες αντιστέκονταν , οι Ιταλοί υποχωρούσαν. Έτσι ζήτησαν βοήθεια από τους Γερμανούς. Τότε άρχισαν τα χρόνια της κατοχής. Τα τέσσερα μαύρα χρόνια της κατοχής !!
Μάλιστα οι Γερμανοί στις 27 Απριλίου του 1941 ύψωσαν στην Ακρόπολη το << Λάβαρο της Βίας >>.
Κατά τη διάρκεια της κατοχής ο κόσμος και πάλι πεινούσε. Κάποιοι Έλληνες προδότες , όμως είχαν καλές σχέσεις με τους Γερμανούς , για να μην πεινάσουν οι ίδιοι. Επίσης ο μπαμπάς ενός φίλου μου είναι εκδότης εφημερίδας και οι Γερμανοί τον αναγκάζουν να μην γράφει την αλήθεια. Εμείς όμως που δεν μας βλέπουν , εγώ με έναν φίλο μου και κάποιους άλλους, μοιράζουμε αντιστασιακά φυλλάδια και εφημερίδες που γράφουν την αλήθεια.
Τώρα , έχει μια βδομάδα που γύρισαν τον μπαμπά μου σκοτωμένο, οι φαντάροι , και η μαμά δεν είναι αρκετά καλά. Εγώ προσπαθώ όσο μπορώ να το ξεχάσω. Καθημερινά στο σχολείο όλοι τη λίγη όρεξη που είχαμε τώρα την χάσαμε. Εγώ πάω νυσταγμένος και ταλαιπωρημένος , επειδή κάθε βράδυ μοιράζω φυλλάδια, αλλά δεν πειράζει. Όλα τα παιδιά είμαστε κοκαλωμένα με φουσκωμένες κοιλιές. Ίσως είναι τα πιο δύσκολα χρόνια στην Ελλάδα. Μα γιατί πρέπει να τα περάσουμε εμείς; Μπορεί ο Θεός να επέλεξε εμάς γιατί είμαστε γενναίοι. Πάντως φαίνεται πως δεν θα διαρκέσει για πολύ αυτό. Καθημερινά μπορεί να σκοτώνεται κόσμος , αλλά δεν θα τα καταφέρουν. Μάλιστα , τώρα ψάχνουν κι εμάς για τα φυλλάδια και τις εφημερίδες. Γι’ αυτό σήμερα, το βράδυ θα πάω να μοιράσω φυλλάδια και στη γειτονιά που κάθονται δύο Γερμανοί στρατιώτες.
Το πρωί δεν πήγα σχολείο. Ήμουν πολύ στεναχωρημένος. Χθες το βράδυ είδαμε με τον φίλο μου να περνάει ένα τάνκ και πετάξαμε πέτρες στις ρόδες του. Είχαμε τόσο καλό σημάδι , που το χαλάσαμε και δεν μπορούσε να προχωρήσει ! Εκείνη τη στιγμή πήγε ένας Γερμανός και είπε κάτι στα γερμανικά. Τότε βγήκε ο φίλος μου και τον κορόιδεψε. Έτσι ο Γερμανός γύρισε και τον πυροβόλησε στο μέτωπό του. Εκείνη τη στιγμή ο Γερμανός είδε κι εμένα. Όταν με κοίταξε , εγώ πανικοβλήθηκα και έφυγα.
Παρόλο που έχουν γίνει όλα αυτά , για ακόμη μια φορά οι Έλληνες και πάλι αντιστέκονται. Μετά από τρία χρόνια οι Έλληνες δεν το βάζουν κάτω! Έχουμε ξεσηκωθεί, μα ούτε οι Γερμανοί δεν τα παρατάνε εύκολα. Σήμερα έγινε η πιο σπουδαία μάχη.
Η Γερμανία είχε να αντιμετωπίσει την Σοβιετική Ένωση. Ήρθε η πρώτη ήττα της Γερμανίας ! Σιγά σιγά αρχίζει να χάνεται η δύναμη του Ναζιστικού κόμματος του Αδόλφου Χίτλερ. Γι’ αυτό και οι Έλληνες αρχίζουν και πάλι την αντίσταση και κάθε μέρα καταφέρνουν όλο και περισσότερα.
Πάντως έχουν περάσει 4 χρόνια και άσπρη μέρα δεν είδαμε , με ακρίβεια έχουν περάσει 1.262 νύχτες. Ακόμα όμως περιμένουμε κάθε πρωί στην ουρά για ένα κατσαρολάκι νερό με φασόλια. Δεν είναι φαΐ που μας αρέσει και έχουμε όρεξη να φάμε, αλλά υποχρεωτικά από το να μην φάμε τίποτα το προτιμούμε χίλιες φορές.
Σήμερα το πρωί ξύπνησα και όλα ήταν σαν ένα όνειρο. Όλοι ζητωκραυγάζαν , φώναζαν και τραγουδούσαν τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας με τις σημαίες. Μετά πήγα κι εγώ. Βγαίναμε και χορεύαμε έξω στους δρόμους. Επιτέλους ήρθε η απελευθέρωση της Ελλάδας !!!!
Είμαι πολύ περήφανος που ζω σε αυτή τη χώρα . Αυτός ο λαός είναι πεισματάρης ! Έχει περάσει τόσα και τόσα και δεν το βάζει κάτω.
Χαίρομαι πολύ που ο μπαμπάς μου θυσιάστηκε για την Ελλάδα!!
Θανάσης Παπαποστόλου
https://www.youtube.com/embed/v6rCjwl0cMs?rel=0&controls=0&showinfo=0«>http://
https://www.youtube.com/embed/tsinfTJWLXI?rel=0&controls=0&showinfo=0«>http://
http://cdn.abowman.com/widgets/fish/fish.swf?up_fishColor10=4067F4&up_numFish=10&up_backgroundImage=http://api.ning.com/files/5nuU3x3D*Je4hKYyn2D2q7qzOaXpBuaCuDVpILDnFDprSWvWOX7HmRyytz4tTDLHHwcvv9re22txAiHREZ5Ti*nZe4lk4ci2/IMG_0058.JPG&up_foodColor=FCB347&up_fishColor6=F440DC&up_backgroundColor=287EE0&up_fishColor5=F44049&up_fishColor3=F4E540&up_fishColor4=40F4BE&up_fishColor8=F4409D&up_fishColor1=70F440&up_fishName=Fish&up_fishColor2=F4407F&up_fishColor9=F47640&up_fishColor7=F4AF40&«>
Κόκκινη κλωστή δεμένη… στο χέρι βάζουμε σήμερα πρώτη ημέρα του Μαρτίου – Τι δείχνει το έθιμο
Ο Μάρτης ή Μαρτιά είναι ένα παμπάλαιο έθιμο, με βαλκανική διασπορά. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια.
Οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων έδεναν μια κλωστή, την Κρόκη, στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι.
Από τη 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον Μάρτη ή Μαρτιά. Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Τον φτιάχνουν την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι.
Σε μερικές περιοχές ο Μάρτης φοριέται στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού σαν δαχτυλίδι για να μην σκοντάφτει ο κάτοχός του. Το βραχιολάκι αυτό το βγάζουν στο τέλος του μήνα, ή το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να τον πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους.
Το έθιμο του Μάρτη γιορτάζεται ίδιο και απαράλλαχτο στα Σκόπια με την ονομασία Μάρτινκα και στην Αλβανία ως Βερόρε. Οι κάτοικοι των δυο γειτονικών μας χωρών φορούν βραχιόλια από κόκκινη και άσπρη κλωστή για να μην τους «πιάσει» ο ήλιος, τα οποία και βγάζουν στα τέλη του μήνα ή όταν δουν το πρώτο χελιδόνι. Άλλοι πάλι, δένουν τον Μάρτη σε κάποιο καρποφόρο δέντρο, ώστε να του χαρίσουν ανθοφορία, ενώ μερικοί τον τοποθετούν κάτω από μια πέτρα κι αν την επόμενη ημέρα βρουν δίπλα της ένα σκουλήκι, σημαίνει ότι η υπόλοιπη χρονιά θα είναι πολύ καλή.
Τηρώντας παραδόσεις και έθιμα αιώνων, οι Βούλγαροι, την πρώτη ημέρα του Μάρτη, φορούν στο πέτο τους στολίδια φτιαγμένα από άσπρες και κόκκινες κλωστές που αποκαλούνται Μαρτενίτσα. Σε ορισμένες περιοχές της Βουλγαρίας, οι κάτοικοι τοποθετούν έξω από τα σπίτια τους ένα κομμάτι κόκκινου υφάσματος για να μην τους «κάψει η γιαγιά Μάρτα» (Μπάμπα Μάρτα, στα βουλγαρικά), που είναι η θηλυκή προσωποποίηση του μήνα Μάρτη. Η Μαρτενίτσα λειτουργεί στη συνείδηση του βουλγαρικού λαού ως φυλαχτό, το οποίο μάλιστα είθισται να προσφέρεται ως δώρο μεταξύ των μελών της οικογένειας, συνοδευόμενο από ευχές για υγεία και ευημερία.
Το ασπροκόκκινο στολίδι της 1ης του Μάρτη φέρει στα ρουμανικά την ονομασία Μαρτιζόρ. Η κόκκινη κλωστή συμβολίζει την αγάπη για το ωραίο και η άσπρη την αγνότητα του φυτού χιονόφιλος, που ανθίζει τον Μάρτιο και είναι στενά συνδεδεμένο με αρκετά έθιμα και παραδόσεις της Ρουμανίας. Σύμφωνα με την μυθολογία, ο Θεός – Ήλιος μεταμορφώθηκε σε νεαρό άνδρα και κατέβηκε στη Γη για να πάρει μέρος σε μια γιορτή. Τον απήγαγε, όμως, ένας δράκος, με αποτέλεσμα να χαθεί και να βυθιστεί ο κόσμος στο σκοτάδι.
Μια ημέρα ένας νεαρός, μαζί με τους συντρόφους του σκότωσε τον δράκο και απελευθέρωσε τον Ήλιο, φέροντας την άνοιξη. Ο νεαρός έχασε τη ζωή του και το αίμα του -λέει ο μύθος- έβαψε κόκκινο το χιόνι. Από τότε, συνηθίζεται την 1η του Μάρτη όλοι οι νεαροί να πλέκουν το «Μαρτισόρ», με κόκκινη κλωστή που συμβολίζει το αίμα του νεαρού άνδρα και την αγάπη προς τη θυσία και άσπρη που συμβολίζει την αγνότητα.
ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!!!
Στους διαδρόμους του σχολείου μας η κάθε τάξη έστησε το δικό της πάγκο με παιχνίδια και βιβλία που έφεραν τα παιδιά. Χαρούμενες φωνές και γέλια αντηχούσαν σε όλους τους διαδρόμους. Πολλές τάξεις δημιούργησαν όμορφες χριστουγεννιάτικες κατασκευές τις οποίες πούλησαν σε πολύ καλές τιμές…
Το 1962 οι γιατροί πληροφόρησαν τον Χώκινγκ ότι έπασχε από μια ασθένεια του νευρομυϊκού συστήματος και ότι του απέμεναν μόνο 2 χρόνια ζωής. Ωστόσο, εκείνος έγινε ένας εξαίρετος ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Καίμπριτζ και επίτιμο μέλος του Conville and Cauius College.Τα έργα του κυρίως εκλαϊκευτικά της φυσικής επιστήμης έχουν εκδοθεί σε δεκάδες εκδόσεις σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα το περίφημο Το Χρονικό του Χρόνου, που ανατρέπει τα γνωστά ως τώρα δεδομένα για τις συμπαντικές αρχές,καθώς και προβάλλει απόψεις που κάνουν το ευρύτερο κοινό να δει τον κόσμο από διαφορετική οπτική γωνία. Η ασθένεια του (αμυοτροφική πλάγια σκλήρυνση) η οποία διαγνώστηκε όταν ήταν 21 ετών, προχωρά σταδιακά. Αρχικά παρέλυσαν οι κινητικοί του μύες και στη συνέχεια
οι μύες του προσώπου του κάνοντας την ομιλία του δυσνόητη σε πρώτη φάση και
μετέπειτα παρεμποδίζοντας την πλήρως. Σήμερα μιλά μέσω ενός συστήματος παραγωγής τεχνητής ομιλίας, κινώντας τους μύες στο μάγουλό του μπορεί να εισαγάγει τα γράμματα της αλφαβήτου σ΄έναν φορητό υπολογιστή, ο οποίος στη συνέχεια προφέρει τα γράμματα ένα ένα προσομοιώνοντας πραγματική ομιλία. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί μια τεχνολογία πρόβλεψης των λέξεων (παρόμοια με αυτή πολλών κινητών τηλεφώνων) έτσι ο Χόκινγκ γράφει τουλάχιστον τα τρία πρώτα γράμματα κάθε λέξης και μετά επιλέγει από μια λίστα πιθανών συνδυασμών. Μετά από αρκετά χρόνια χρήσης του συστήματος μιλά με αρκετά γρήγορο ρυθμό ώστε να μπορεί να δίνει διαλέξεις και να συζητά.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘ. ΝΙΚΟΥ ΚΡ. ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡ.
ΚΥΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος είναι ένας εικοσιοκτάχρονος νέος παραπληγικός από παιδί, απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής πανεπιστημίου Αθηνών.
Αριστούχος στο Γυμνάσιο, έχασε τη σημαία γιατί όπως του είπαν… δεν ήταν αρτιμελής.
«Δεν είμαι άτομο με ειδικές ανάγκες. Είμαι ανάπηρος. Θέλω να μου μιλάτε και να με κοιτάζετε στα μάτια» είπε στους δημοσιογράφους, όταν έγινε γνωστό το θέμα.
Αριστούχος μπήκε στην Ιατρική Αθηνών χωρίς να κουνά τα χέρια του, με ένα τσιπάκι κολλημένο ανάμεσα στα φρύδια του. Με δικό του ποντίκι, χειρίζεται τον υπολογιστή του και μέσα από αυτόν διαβάζει τα ηλεκτρονικά του βιβλία.
Όνειρό του είναι να γίνει ψυχίατρος και να συνεισφέρει στον άνθρωπο και στη επιστήμη, μέσα από τη δική του εμπειρία.
«ΙΑΤΡΟΣ ΑΝΗΡ ΠΟΛΛΩΝ ΑΞΙΩΝ…»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΕΛΙΟΥ Κ.
Ο Μπετόβεν γεννήθηκε στη Βόννη το 1770. Η ακριβής ημερομηνία γέννησής του δεν είναι γνωστή, όμως βαπτίστηκε στις 17 Δεκεμβρίου. Καταγόταν από μουσική οικογένεια. Ένα πό τα σημαντικότερα και το πιο τραγικό γεγονός της ζωής του απότέλεσε η κώφωσή του. Άρχισε να χάνει την ακοή του στα 26 του χρόνια. Ο Μπετόβεν πέθανε στις 26 Μαρτίου του 1827.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘ. ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ Μ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΣ ΚΟΝ.
Ο Στίβι Γουόντερ γεννήθηκε τυφλός. Δείχνοντας εξαιρετική δύναμη ψυχής ξεπέρασε τους περιορισμούς και στα 11 του χρόνια είχε ήδη συμβόλαιο με μια από τις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρίες. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του κέρδισε 22 βραβεία GRAMMY.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΗ ΑΝΤΩΝΗ ΜΠ.
Άτομα με αναπηρία
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Μια τόσο μεγάλη μορφή παγκοσμίως στον τομέα της Φυσικής δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις.
Ο Αϊνστάιν θεωρείται ότι ανήκε στην ομάδα των ατόμων με σύνδρομο Asperger και παράλληλα αποτελεί το λαμπρότερο παράδειγμα ατόμου με δυσλεξία που έφτασε σε τέτοια επίπεδα διανόησης.
Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν (γερμ.: Albert Einstein, Ουλμ 14 Μαρτίου 1879 – Πρίνστον 18 Απριλίου 1955) ήταν φυσικός γερμανοεβραϊκής καταγωγής, ο οποίος έχει βραβευθεί με το Νόμπελ Φυσικής. Είναι ο θεμελιωτής της Θεωρίας της Σχετικότητας και από πολλούς θεωρείται ο σημαντικότερος επιστήμονας του 20ού αιώνα. Γεννήθηκε στο Ουλμ (Ulm) της Γερμανίας. Σπούδασε στo ETH Ζυρίχης (Πολυτεχνική Ακαδημία της Ζυρίχης) στην Ελβετία όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία τέσσερα χρόνια σπουδών στη Φυσική. Μετά την αποφοίτησή του, το 1900, πήρε την ελβετική υπηκοότητα, δούλεψε για δύο μήνες ως καθηγητής μαθηματικών και το 1902 προσλήφθηκε ως εξεταστής στο Ελβετικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών στη Βέρνη. Το 1921 τιμήθηκε με το βραβείο Νόμπελ «για τη συμβολή του στη θεωρητική φυσική, και για την εξήγηση του φωτοηλεκτρικού φαινομένου» Το 1940 πολιτογραφήθηκε Αμερικανός.
Το 1952 του προτάθηκε η προεδρία του νεοσύστατου τότε κράτους του Ισραήλ, την οποία αρνήθηκε για διάφορους λόγους.
Απεβίωσε στο Πρίνστον του Νιού Τζέρσεϊ στις 18 Απριλίου του 1955.Έργο[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Του απονεμήθηκε το βραβείο Νόμπελ το 1921.
Το 1903 παντρεύτηκε την συμφοιτήτριά του Μίλεβα Μάριτς, με την οποία απέκτησε δύο παιδιά, τον Χανς Άλμπερτ και τον Έντουαρτ, ενώ είχε αποκτήσει με την ίδια και μια κόρη τη Λίζερλ, που η τύχη της αγνοείται. Το 1919, μετά το διαζύγιό του με την Μίλεβα, παντρεύτηκε την ξαδέλφη του, Έλσα. Αξίζει να σημειωθεί[Η ουδετερότητα αμφισβητείται] ότι ο Άλμπερτ Αϊνστάιν είχε υποσχεθεί στην πρώτη σύζυγό του, Μίλεβα Μάριτς, ότι αν του έδινε το διαζύγιο, θα της έδινε τα χρήματα που θα εξασφάλιζε από το βραβείο Νόμπελ, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν γι’ αυτήν και για την ανατροφή των παιδιών τους.
Εκτός από την αγάπη του για τη φυσική, αγαπούσε επίσης και τη μουσική καθώς έπαιζε και βιολί.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘ. ΝΤΑΛΛΑ ΡΑΦΑΗΛ
«Αν είναι αλήθεια ότι το βιολί είναι το τελειότερο μουσικό όργανο, τότε τα Ελληνικά είναι το βιολί της σκέψης». Λόγια βαρύνοντα μιας ξεχωριστής γυναίκας του προηγούμενου αιώνα, η οποία έμεινε γνωστή στην ιστορία αφενός για τη δύναμη της θέλησής της – γεννήθηκε τυφλή και κωφάλαλη, αλλά κατάφερε να γίνει σπουδαία συγγραφέας και αγωνίστρια – αφετέρου για τον αδιαπραγμάτευτο φιλελληνισμό της.
Η Έλεν Άνταμς Κέλλερ ( 27 Ιουνίου 1880 – 1 Ιουνίου 1968 ) γεννήθηκε στο κτήμα Άιβι Γκριν στην Τασκάμπια της Αλαμπάμα από τους Άρθουρ και την Κέτι Κέλερ, με καταγωγή από τη Γερμανία. Η Κέλερ δεν γεννήθηκε τυφλή και κωφάλαλη- αυτό έγινε μετά τους 19 μήνες και αφού απέκτησε μια ασθένεια που πιθανότατα ήταν οστρακιά ή μηνιγγίτιδα. Έκτοτε, η μόνη της παρέα ήταν η Μάρθα Ουάσινγκτον, η εξάχρονη κόρη του μάγειρα, που μπόρεσε να δημιουργήσει μια νοηματική γλώσσα γι’ αυτήν , στην ηλικία των επτά ήξερε εξήντα νοήματα για να επικοινωνεί με την οικογένειά της. Σύμφωνα με τον σοβιετικό κωφάλαλο και τυφλό ψυχολόγο Meshcheryakov, η φιλία της Μάρθα και η διδασκαλία της ήταν ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της Κέλερ. Οι γονείς της την πήγαν στο Ινστιτούτο Τυφλών της Βοστώνης, όπου την ανέλαβε η 20χρονη παιδαγωγός Άννα Σάλιβαν . Η μεγάλη υπέρβαση συνέβη τον Απρίλιο του 1888 όταν η Κέλερ κατάλαβε πως οι κινήσεις που έκανε η δασκάλα της στο ένα χέρι, ενώ στο άλλο έτρεχε κρύο νερό, συμβόλιζαν τη λέξη «νερό». Η Ελεν, ενθουσιασμένη, ζήτησε από την εκπαιδεύτριά της να της μάθει και άλλα ονόματα. Έμαθε τη νοηματική γλώσσα , γερμανικά , γαλλικά , ελληνικά και λατινικά . Ήταν το πρώτο άτομο με κώφωση και τύφλωση που αποφοίτησε από πανεπιστήμιο το 1914 . Έγραψε 12 βιβλία και έμεινε στην ιστορία ως ένα άτομο που κατάφερε να νικήσει την μοίρα της. Όπως έλεγε άλλωστε:
«Η αισιοδοξία είναι η πίστη που οδηγεί στην επιτυχία. Τίποτε δεν μπορεί να γίνει χωρίς ελπίδα και αυτοπεποίθηση» .
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘ. ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΜΟΥΔ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘ. ΜΑΡΙΑΣ ΜΟΣΚ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘ. ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΛΙΒ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘ. ΗΛΙΑ ΤΟΥΛ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘ. ΣΩΤΗΡΗ ΚΑΤΣ.
1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1913
Ήταν Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 1913. Η Κρήτη ολόκληρη γιόρταζε την επιστροφή της στο «σώμα» της Ελλάδας. Αιώνες σκλαβιάς, επαναστάσεις, ποταμοί αίματος, χιλιάδες άνθρωποι αυτοθυσία στο βωμό της ελευθερίας… Η ιστορία γύριζε σελίδα. Το νησί, μετά και την 15ετή περίοδο «αυτονομίας», που εγκαθιδρύθηκε μετά την επανάσταση του 1897 και τις φοβερές σφαγές των χριστιανών του Ηρακλείου, στις 25 Αυγούστου 1898 (η αυτόνομη Κρητική Πολιτεία ήταν, στην ουσία, μορφή διεθνούς κατοχής, ταυτόχρονα με ζωντανή την επικυριαρχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, για ένα μεγάλο διάστημα), ενωνόταν με την Ελλάδα. Την πρώτη ημέρα του Δεκεμβρίου του 1913 υψώθηκε στο φρούριο του Φιρκά, στα Χανιά, η ελληνική σημαία, παρουσία του βασιλιά της Ελλάδας Κωνσταντίνου, του πρωθυπουργού Ελευθερίου Βενιζέλου και της πολιτικής ηγεσίας της Κρήτης. Η Κρήτη ήταν πλέον τμήμα της ελληνικής επικράτειας.( πηγή: ΠΑΤΡΙΣ – Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΜΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ)
25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΜΙΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛύρΑυλο, ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ
20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ
ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ Η 17 ΝΟΕΜΒΡΗ
1973 ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. ΚΥΡΙΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΤΟΥΣ:
ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ
ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΠΟΥ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΚΑΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ.
ΣΗΜΕΡΑ 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΔΡΑΚΟΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η ΔΡΑΚΟΠΑΡΕΑ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η Δρακοσυμμορία πηγαίνει στη Νέα Μηχανιώνα, όπου έχει φίλο τον χοντρούλη Μουντζούρα. Αφού διέλυσαν την Αττική, ήρθε η σειρά της Νέας Μηχανιώνας.
-Βρε Μουντζούρα, δεν διέλυσες ακόμα τη Μηχανιώνα;
-Όχι, γιατί κάθε φορά ο ανόητος ο Σαπούνας τα καταστρέφει όλα. Σκουπίδι να βρει το μαζεύει, γράφιτι να δει το σβήνει. Τι σόι δράκος είναι αυτός;
-Ναι, αλλά αυτός ο δράκος δεν μπορεί να μας σταματήσει όλους μαζί;
– Όχι!
– Τότε ακούστε το σχέδιό μου: στην αρχή θα τον δελεάσει ο Μουντζούρας και μετά εμείς θα του επιθετούμε από πίσω.
– Τέλεια.
Μετά από λίγη ώρα…
– Ε, Σαπούνα, έλα να δεις το βρωμοέργο μου.
– Βρωμιά; Δεν θα υπάρχει άλλο πια!
– Τώρα επίθεση όλοι μαζί.
– Καλά το φαντάστηκα.
– Ε;
– Κυρία Μπουγάδα, κυρία Χλωρίνη, δόκτωρ Πλυντήριο και κυρία σφουγγαρίστρα ας τους πλύνουμε μέχρι «θανάτου». Όλοι μαζί θα νικήσουμε!
– Φεύγουμε, φεύγουμε, φεύγουμε…
– Μπράβο ομάδα. Πάμε να πιούμε ένα σαπουνοποτό;
-Ναι!!!
Σήμερα 17 Οκτωβρίου ακούσαμε ομιλία από το δάσκαλο του σχολείου μας κύριο Μουλαρά Παναγιώτη για τον Μακεδονικό Αγώνα. Τιμήσαμε όλους τους Μακεδονομάχους και τον Παύλο Μελά, ο οποίος έχασε τη ζωή του στις 13 Οκτωβρίου του 1904 μαχόμενος για την απελευθέρωση της Μακεδονίας.
Σε όλη την Ελλάδα η ημέρα Μακεδονικού Αγώνα θα εορταστεί την Κυριακή 19 Οκτωβρίου.
Σήμερα 16 Οκτωβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα διατροφής
Τον Οκτώβριο του 1980 η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ καθιέρωσε την 16η Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής με κύριο στόχο τον περιορισμό της πείνας στον πλανήτη.
Σήμερα η πείνα απειλεί περισσότερο από 800 εκατομμύρια ανθρώπους στον πλανήτη και ο υποσιτισμός, η διατροφική ανασφάλεια, οι άθλιες συνθήκες υγιεινής και ο περιορισμός της βιοποικιλότητας είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των υπό ανάπτυξη χωρών.
Αντίθετα στις ανεπτυγμένες χώρες το πρόβλημα της παχυσαρκίας απειλεί την υγεία εκατομμυρίων πολιτών. Η εντατικοποίηση του πρωτογενούς τομέα της παραγωγής γεωργικών προϊόντων ζωικής και φυτικής προέλευσης, η ραγδαία ανάπτυξη τεχνολογιών μεταποίησης και συντήρησης τροφίμων και η υπερκατανάλωση «βιομηχανοποιημένων τροφίμων», δημιούργησαν καινούργια πρότυπα διατροφής και διαφοροποίησαν σημαντικά τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων.
Δεν παραλείπουμε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ να προσέχουμε τη διατροφή μας, γιατί είμαστε ό,τι τρώμε!
Στις 12 Οκτωβρίου 1944 η πατρίδα μας ελευθερώθηκε από τους Γερμανούς κατακτητές.
Πλήθος κόσμου ξεχύθηκε στους δρόμους της πρωτεύουσας, γιορτάζοντας την απελευθέρωσή της. Ήταν 12 Οκτωβρίου 1944 και η γερμανική κατοχή είχε τελειώσει. «Βρήκαμε τους δρόμους γεμάτους από ανθρώπους σε τόσο πυκνή διάταξη που το αμάξι μας προχωρούσε σπρώχνοντας με δυσκολία», θυμόταν ένας Γερμανός αξιωματούχος που εγκατέλειπε την πόλη την ημέρα εκείνη. Ήδη, από νωρίς το βράδυ, μικρά γερμανικά στρατεύματα είχαν αρχίσει να υποχωρούν προς το Βορρά. Στις 06:30 το πρωί άρχισε η αποχώρηση. Το τέλος της γερμανικής κατοχής σήμανε και ουσιαστικά με την υποστολή της ναζιστικής σημαίας από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης από έναν στρατιώτη στις 09:15.
Οι δρόμοι της πρωτεύουσας πλημμύρισαν με χιλιάδες ανθρώπους οι οποίοι κρατούσαν στα χέρια τους ελληνικές σημαίες. Ένα τρελό πανηγύρι στήθηκε.
Την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου το σχολείο μας καταδικάζει τον ρατσισμό.
Μιλά για το δικαίωμα στη διαφορετικότητα.
Όλα τα παιδιά της τάξης μας φέρνουμε στο μυαλό μας τη ΤΖΙΤΖΙΜΙΤΖΙΧΙΤΖΙΡΙΑ, τη θεατρική παράσταση που ανεβάσαμε τη σχολική χρονιά 2013-2014,
έναν ύμνο στο δικαίωμα της διαφορετικότητας.
ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ, ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ!
Τραγούδια
ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Σεπτέμβριος
8 Σεπτεμβρίου – Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού
15 Σεπτεμβρίου – Διεθνής Ημέρα Δημοκρατίας
16 Σεπτεμβρίου – Διεθνής Ημέρα για τη Διατήρηση της Στιβάδας του Όζοντος
18 Σεπτεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντικού Καθαρισμού των Ακτών
21 Σεπτεμβρίου – Διεθνής Ημέρα Ειρήνης
22 Σεπτεμβρίου – Ευρωπαϊκή Ημέρα Μετακινήσεων (Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο)
26 Σεπτεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς
26 Σεπτεμβρίου – Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών
27 Σεπτεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
29 Σεπτεμβρίου – Παγκόσμια Ναυτική Ημέρα
Οκτώβριος
1 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Κατοικίας
1 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων
1 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Χορτοφαγίας
2 Οκτωβρίου – Διεθνής Ημέρα Μη Βίας
2 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Γιορτή Πουλιών
4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Κατοικίας
4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων
5 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών
9 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείων
10 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας
10 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά της Θανατικής Ποινής
12 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά της Αρθρίτιδας
13 Οκτωβρίου – Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών
14 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Όρασης (Κατά της Τύφλωσης)
15 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Πλυσίματος Χεριών
16 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής
16 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Σπονδυλικής Στήλης
16 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Άρτου
17 Οκτωβρίου – Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Φτώχειας
20 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης
24 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ακτών
25 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών
28 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Δωρεάς Οργάνων Σώματος και Μεταμοσχεύσεων
28 Οκτωβρίου – Διεθνής Ημέρα Κινουμένου Σχεδίου
31 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης
Νοέμβριος
6 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα για την Παρεμπόδιση της Εκμετάλλευσης του Περιβάλλοντος στον Πόλεμο και τις Ένοπλες Συγκρούσεις
10 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Επιστήμης για την Ειρήνη και την Ανάπτυξη
14 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά του Διαβήτη
16 Νοεμβρίου – Διεθνής Ημέρα Ανεκτικότητας
17 Νοεμβρίου – Διεθνής Ημέρα Σπουδαστών
19 Νοεμβρίου – Παγκόσμια ημέρα κατά της κακοποίησης των παιδιών
20 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού
18 Νοεμβρίου-21 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Φιλοσοφίας
21 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης
21 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Χαιρετισμού
25 Νοεμβρίου – Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών
30 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Αγοραστικής Αποχής
Δεκέμβριος
2 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Δουλείας
3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
5 Δεκεμβρίου – Διεθνής Ημέρα Εθελοντισμού για την Οικονομική και Κοινωνική Ανάπτυξη
9 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά της Διαφθοράς
10 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
10 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ιδιοκτησίας
11 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Βουνού
18 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Μετανάστη
Ιανουάριος
27 Ιανουαρίου – Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος
28 Ιανουαρίου – Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων
Φεβρουάριος
2 Φεβρουαρίου – Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων
4 Φεβρουαρίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου
14 Φεβρουαρίου – Παγκόσμια Ημέρα του Γάμου
20 Φεβρουαρίου – Παγκόσμια Ημέρα Κοινωνικής Δικαιοσύνης
21 Φεβρουαρίου – Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας
22 Φεβρουαρίου – Παγκόσμια Ημέρα Σκέψης
Μάρτιος
6 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Δράσης των Σιδηροδρομικών / Παγκόσμια Ημέρα κατά του ενδοσχολικού εκφοβισμού & ενδοσχολικής βίας
8 Μαρτίου – Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας
15 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή
18 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά του Πολέμου
20 Μαρτίου – Διεθνής Ημέρα της Γης
20 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Αποχής από το Κρέας
20 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου για τα Παιδιά και τους Νέους
21 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού
21 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας
21 Μαρτίου- Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
21 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου
21 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Κουκλοθεάτρου
22 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό
23 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Μετεωρολογίας
27 Μαρτίου – Παγκ
όσμια Ημέρα Θεάτρου
27 Μαρτίου – Διεθνής Ημέρα Κοινωνικής Εργασίας
Απρίλιος
2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
7 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Υγείας
8 Απριλίου – Ημέρα του Έθνους των Ρόμα
16 Απριλίου – Διεθνής Ημέρα κατά του Θορύβου
16 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Φωνής
17 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Αιμορροφιλίας
18 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Πολιτιστικής Κληρονομιάς
22 Απριλίου – Ημέρα της Γης
23 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου
24 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Κατάργησης των Πειραμάτων σε Ζώα
26 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Διανοητικής Ιδιοκτησίας
28 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία / Διεθνής Ημέρα Μνήμης Εργατών
29 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Χορού
Μάιος
1 Μαΐου – Εργατική Πρωτομαγιά / Διεθνής Ημέρα Εργατών
2 Μαΐου – Παγκόσμια Ημέρα Γέλιου
9 Μαΐου – Ημέρα της Ευρώπης
15 Μαΐου – Διεθνής Ημέρα Οικογένειας
17 Μαΐου – Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών και Κοινωνίας της Πληροφορίας
18 Μαΐου – Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων
21 Μαΐου – Παγκόσμια Ημέρα Πολιτισμού
22 Μαΐου – Παγκόσμια Ημέρα Βιοποικιλότητας
23 Μαΐου – Παγκόσμια Ημέρα Χελώνας
24 Μαΐου – Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων
31 Μαΐου – Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος
Ιούνιος
4 Ιουνίου – Διεθνής Ημέρα κατά της Επιθετικότητας εναντίον των Παιδιών
5 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
8 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών
12 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας
14 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη
15 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά της Κακομεταχείρισης των Ηλικιωμένων
15 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα Ανέμου
17 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ερημοποίησης και της Ξηρασίας
19 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα
20 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων
21 Ιουνίου – Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής
23 Ιουνίου – Ολυμπιακή Ημέρα
26 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και της Παράνομης Διακίνησής τους
26 Ιουνίου – Διεθνής Ημέρα κατά των Βασανιστηρίων
Ιούλιος
11 Ιουλίου – Παγκόσμια Ημέρα Πληθυσμών
17 Ιουλίου – Παγκόσμια Ημέρα Διεθνούς Δικαιοσύνης
Αύγουστος
12 Αυγούστου – Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας
13 Αυγούστου – Παγκόσμια Ημέρα Αριστερόχειρων
15 Αυγούστου – Παγκόσμια Ημέρα Φάρων
20 Αυγούστου – Παγκόσμια Ημέρα κατά των Κουνουπιών
23 Αυγούστου – Παγκόσμια Ημέρα για την Υπενθύμιση του Δουλεμπορίου και της Κατάργησής του
30 Αυγούστου – Διεθνής Ημέρα Εξαφανισμένων
Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΣΤ΄ΤΑΞΗ
1η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΕΦΕΥΡΕΣΕΙΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΜΑΓΕΜΕΝΕΣ
Το σημαντικότερο θεματικό πάρκο στη Θεσσαλονίκη σήμερα, βρίσκεται μέσα στον χώρο της Δ.Ε.Θ. και φιλοξενεί «Εφευρέσεις αρχαίων Ελλήνων & Μαγεμένες».
Κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα μαθαίνω περισσότερα.
2η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2015
ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Βρίσκω πληροφορίες για το Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα
Γ’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ E’ ΤΑΞΗ
1η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΑΙΝΕΙΑ- ΑΛΥΚΕΣ – ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙ
2η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Ε ΤΑΞΗ
15 ΜΑΪΟΥ- ΦΡΑΓΜΑ ΘΕΡΜΗΣ
3η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΤΕΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΟΛΟΗΜΕΡΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Β’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Ε ΤΑΞΗ
1η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Ε ΤΑΞΗ
ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΘΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ «ΝΟΥΣ»
2η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΘΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
3η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΕ 80 ΗΜΕΡΕΣ».
ΕΚΕΙ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΠΛΗΞΗ. ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΖΩΗ, ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. ΤΗΣ ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΑΣ!
Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Ε ΤΑΞΗ
1η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Ε ΤΑΞΗ
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΑΜΕ ΤΑ ΡΩΜΑΪΚΑ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η επίσκεψή μας πραγματοποιήθηκε! Περάσαμε υπέροχα! Είδαμε και ακούσαμε πολλά και ενδιαφέροντα:
2η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Ε ΤΑΞΗ
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΑΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ!
ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΜΕ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΙΝΙΑ. ΓΙΝΑΜΕ ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΙ, ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ.
3η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Ε ΤΑΞΗ
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΠΕΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
«ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ»
Είμαστε τα παιδιά της Ε2 τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Μηχανιώνας. Δασκάλα μας είναι η Δεληγιώργη Άννα. Δημιουργήσαμε αυτό το ιστολόγιο με σκοπό να σας ενημερώνουμε σχετικά με τις δράσεις που θα υλοποιήσουμε τη σχολική χρονιά 2014 – 2015.